join admya di FB

Nota Buat Cempaka





Assalamualaikum.
Kembali trending di 2024 walaupun tayangannya 2019.


Lakonan Daler Yusuf dan Eyka Farhana.

Sinopsis:
"MANA mungkin Doktor Luqman Harith jatuh cinta pada Staff Nurse Cempaka Elina?"

NAMUN mereka bertunang juga. Berbulan bertunang, Luqman senyap. Tiba-tiba sahaja, mereka satu hospital, satu wad. Cempaka kalut. Tunang dinginnya yang kayu ini dekat sangat dengan dirinya. Hati masih libang-libung, tapi keluarga Luqman ajukan mereka dinikahkan cepat. Nikah gantunglah mereka, bak kata orang-orang tua. 

"Saya tak nak jadi perampas. Lebih baik doktor bagitahu family doktor yang kita batalkan majlis kita. Kita berpisah." Cempaka berterus terang.
"Perampas? Rampas dari siapa? Atau sebab Mathew?"
Cempaka menjeling. "Mathew tak ada kena mengena dengan hal saya dan doktor."
"Bila dia ada kaitan dengan Cempaka sudah tentu dia ada kena mengena dengan saya. Cempaka isteri saya, tak ingat? Memanglah tak ingat sebab gelang nikah pun tak pernah pakai. Cincin tunang pun kejap pakai kejap tak. Takut sangat agaknya saham jatuh."
"Di hospital, memanglah tak boleh pakai." Cempaka menjawab.
"Luar hospital, pernah pakai?"
Cempaka gigit bibir.
"Kenapa gigit bibir? Nak saya gigitkan?"
Merah menyala wajah Cempaka apabila Luqman cakap macam itu. Ya Allah rasa nak menyorok dah ini. Luqman pula tayang muka selamba. Tersenyum gatal pula dia. Eiii... Teruknya dia.

SAAT Cempaka mengulit bahagia dengan cara tersendiri versi Doktor Luqman... Dia dikejutkan dengan bicara suaminya di malam majlis persandingan mereka...
"Kenapa? Kenapa mesti ada ikatan antara saya dan awak andai hati awak untuk yang lain, Luqman? Kenapa perlu dirantai saya kalau saya bukan sesiapa, Luqman?" - 

APABILA sudah serumah, sebilik, sekatil...
"Cempaka Elina... Tiada istilah kesilapan bila abang terima Cempaka sebagai tunang, sebagai isteri abang yang sah. Tiada ungkapan silap atau salah bila kita dijab kabulkan. Semua ini ketentuan dari Allah, Cempaka.- Luqman Harith

Para pelakon:




Comments

  1. Assalamualaikum, hi, i am from indonesia. I really like drama malaysia😊 update terus ya eps baru nya. Ditunggu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikummussalam
      terima kasih ya
      love from malaysia

      Delete

Post a Comment

haip.nak kena ni.anonymous tak diterima.comment as pilih name/url then letak nama.boleh kan yunk.tq