join admya di FB

Isteri Untuk Abang Long



Nantikan tayangannya 31/7/2017 di tv9. Bila mak suruh ketua gengster kahwin.
Dian- Betul ke abang long ketua gengster?
Sinopsis:
Seorang ketua gengster disuruh maknya untuk berkahwin. Namun, gadis yang dipilih ibunya tidak mempercayai yang dia adalah ketua gengster.

 PICK UP LINE ABANG LONG
Sedutan novel:
" Eh tak apa. Dian boleh naik bas"
"Berani kau lawan cakap ketua gengster ya?
"Dian hanya takkan melawan cakap orang tuan Dian dan suami Dian" Tu pun bila dah ada suami nantilah"
"Kau tengah lamar aku ke apa sebenarnya?"sakat abang long







sedutan novel:

"Kau datang dengan siapa?"
Sorang,"jawab Dian teragak-agak kenapa di soal seperti itu.
"Beraninya kau datang sorang-sorang jumpa aku?"
"Kenapa?Abang long makan orang ke?"
Terjongket kening kening abang long dengan persoalan itu.
"Kau tak tahu ke yang aku ni ketua gengster?"tanya abang long sambil mematah-matahkan jarinya, mengeluarkan bunyi.
Dian hanya diam. Matanya memandang tubuh di depannya. Berkulit hitam manis, agak tinggi dan sasa.
"Kau kenal aku ke tak sebenarnya?"tanya abang long
Dian geleng perlahan.
Habis tu kenapa kau panggil aku abang long?Biasanya anak-anak buah akuje pang macam tu!
Mak yang sebut nama abang  abang long. Bukan abang Fadhil atau abang long Fadhil.

Abang Long duduk di kerusi batu. Kakinya dinaikkan sebelah dan tangan di lutut. Pada Dia bukan sekali pandang, pandang lama-lama pun boleh tahu yang dia  nampak macam samseng. " Betul ke abang long ketua gengster?" Kalau betul takkanlah Cik Esah tak tahu. Takkan takde orang yang nak beritahu Cik Esah, ke diaorang takut kena potong tangan atau kaki bila beritahu".
Abang Long- Aku rasa aku ingat siapa kau. Memang betul kita pernah jumpa masa kecik dului.Tapi dulu kau tak cantik macam sekarang, comot je aku tengok.
Masa tu Dian kecik lagi, jawab Dian. Cuak pulak rasanya bila tiba-tiba abang long memujinya.
" Takde beza pun kecik dan besar. Kau pergi buat muka erk"
Tergamam Dian. " Dah ada muka buat apa nak buat muka lagi?
"Baik kau cakap betul-betul, kau pergi buat muka katThailand kan."
Mengarut je la abang long ni
Aku ada ramai kawan kat sana, ni sekali aku hantar mesej boleh dapat macam-macam cerita kat sana"
Jangan mengarutlah, orang tahu la mana betul atau tidak. Takde kerja apa sampai nak ubah ciptaan tuhan
"Tahu pun takut,"
Dian sekadar mencebik.
Kau ni takde boyfriend ke?, soal abang long selamba. Dia sebenarnya nak tahu
Dian geleng kepala, takde
Kesian kau, tak laku erk?
sekurang-kurangnya orang masa umur 10 tahun dan ada orang ngurat tau,balas Dian penuh bangga
"Jadi, umur 10 tahun kau dah bercinta la ye."
" Ha, ah" angguk Dian
"gatalnya kau,kecik-kecik lagi dah bercinta,"perli abang long
"Eleh, mengata orang, entah-entah dia umur 6 tahun dah ada awek,"Dian berani menjawab
"Eh, sorry, aku tak main awek-awek ni. Serabut"
Habis tu, abang long takde awek?
"tak minat aku,"

admya: kelakar bila baca novel ni, mesti best telemovie dia.



Comments

Post a Comment

haip.nak kena ni.anonymous tak diterima.comment as pilih name/url then letak nama.boleh kan yunk.tq