Tuesday, July 11, 2017

Isteri Untuk Abang Long


Nantikan tayangannya 31/7/2017 di tv9. 

Abanglong Dian
" Eh tak apa. Dian boleh naik bas"
"Berani kau lawan cakap ketua gengster ya?
"Dian hanya takkan melawan cakap orang tuan Dian dan suami Dian" Tu pun bila dah ada suami nantilah"
"Kau tengah lamar aku ke apa sebenarnya?"sakat abang long







sedutan novel:
"Kau datang dengan siapa?"
Sorang,"jawab Dian teragak-agak kenapa di soal seperti itu.
"Beraninya kau datang sorang-sorang jumpa aku?"
"Kenapa?Abang long makan orang ke?"
Terjongket kening kening abang long dengan persoalan itu.
"Kau tak tahu ke yang aku ni ketua gengster?"tanya abang long sambil mematah-matahkan jarinya, mengeluarkan bunyi.
Dian hanya diam. Matanya memandang tubuh di depannya. Berkulit hitam manis, agak tinggi dan sasa.
"Kau kenal aku ke tak sebenarnya?"tanya abang long
Dian geleng perlahan.
Habis tu kenapa kau panggil aku abang long?Biasanya anak-anak buah akuje pang macam tu!
Mak yang sebut nama abang  abang long. Bukan abang Fadhil atau abang long Fadhil.

admya: kelakar bila baca novel ni, mesti best telemovie dia.

1 comment:

  1. Sy pun rs kelakar admin bila bc sinopsis cerita ni.

    ReplyDelete

haip.nak kena ni.anonymous tak diterima.comment as pilih name/url then letak nama.boleh kan yunk.tq