Tuesday, December 13, 2016

Drama Novel Papa nak Menantu






Akan Datang
Channel: TV3
Slot: Dahlia
Tarikh Tayangan: 
Terbitan: Zeel Production

Sinopsis:
 Amboi, kau cakap senanglah.Kau ingat nak cari suami tu macam pilih jering kat pasar? Mana yang kau nampak besar, kau kaut??
Bila Pak Saad naik hantu,terus dia nak menantu!
Walai apa pun yang terjadi dia mahu satu-satunya anak tunggalnya carikan dia menantu sebelum atau selewatnya pada hari lahirnya yang ke 50. Dia dah tak tahan sikap anaknya yang kasar, keras kepala, pemalas mengalahkan kambing gurun.Harapanya bila bersuami, berubahlah perangai anaknya kelak.
Syahirah terkejut. Permintaan abahnya itu memang klise. Tapi demi mengelak dia dikahwinkan dengan Pak Mat yang jual tempe, dia terpaksa mencari bakal suaminya sendiri. Tak sanggup dia bersuamikan lelaki tua yang sudah punya cicit.
Facebook menjadi tempat carian bakal suaminya.Pelbagai lelaki dia temui. Dari Tauke belancan, lelaki berstatus Dato', si gigi mancung, si ketiak busuk, yang beristeri 3, budak 15 tahun dan lelaki 2 alam pun ada.
Pening!Semuanya, REJECTED!
Dia hampir berputus asa. Namun, atas pujukan kawan baiknya dia bertemu jejaka ke 8 Azrin Aidil si badan ketak-ketak. Tatkala hati mula bergetar, muncul pula kekasih lama Nazim. Serba salah dibuatnya.


Dr.Afiqanuar

Watak:
Pak Saad- Mulut laser, baik hati, suka bebel dan nak menantu
Syahirah- Gadis selamba,cantik tapi kasar
Shakir- Kawan baik,kaki bangku dan lembik
Azrin- Jurulatih Gym, badan sasa, benci sesetengah golongan
Nazim- jejaka menarik ,cuba setia bila ditinggalkan




admya: onset now



No comments:

Post a Comment

haip.nak kena ni.anonymous tak diterima.comment as pilih name/url then letak nama.boleh kan yunk.tq