Wednesday, November 30, 2016

Gaduh-gaduh Sayang



Drama adaptasi novel lakonan Shukri Yahya dan Nur Ristina.Mulai 1 Julai@7malam di tv1
Jumlah episode: 26
Channel : RTM

Sinopsis:
Mengisahkan Syazana dan Rafiqi terpaksa berkahwin atas desakan keluarga. Rentetan itu, mereka cuba pelbagai cara untuk sabotaj demi mengagalkan perkahwinan tersebut. Namun, tidak juga berjaya dan mereka terpaksa berkahwin. Kehadiran bekas teman masing-masing merumitkan keadaan.


Sinopsis novel,

" Papa nak jodohkan aku dengan anak kawan dia? Aku baru je putus cinta dengan Aiman. Baik aku menyamar jadi gemuk masa jumpa lelaki tu. Lepas tu mekap tebal-tebal dan pakai cermin mata. Biar nampak buruk, mesti dia tak jadi nak kahwin dengan aku - Syazana.


Demi menyelamatkan syarikat Papa, aku terpaksa berkorban untuk dijodohkan dengan perempuan yang aku tak kenal. Aku redha walau aku masih teringatkan Qistina. Tapi aku nak perempuan tu terima aku seadanya. Bukan sebab aku handsome, Apa kata aku pakai gigi palsu besar, perut buncit dan botak tengah kepala- Rafiqi. Selepas kahwin, Rafiqi duduk sebelah rumah Syazana, tidak mahu jatuh cinta kononnya. Apabila bosan, Syazana selalu datang rumah Rafiqi. Tapi ada sahaja yang mereka gaduhkan.
Entah bila hubungan merekadapat bertahan.












admya: aduh sampai macam tu sekali tak nak kahwin.hilang handsome shukri yahya.

3 comments:

  1. BEST CITER NI..DAH BACA SMPI ABES

    ReplyDelete
  2. Sweet jer tajuk drama ni..kelakar plak tgok SY ubah penampilan.

    ReplyDelete
  3. Over tau perangai syazana masa gemuk tu..

    ReplyDelete

haip.nak kena ni.anonymous tak diterima.comment as pilih name/url then letak nama.boleh kan yunk.tq